چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عروسک‌های ایرانی در آغوش کودکان ایرانی | پنجمین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی، یک هدف جذاب برای خانواده‌های مشهدی+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۹۲۹۳
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
عروسک‌های ایرانی در آغوش کودکان ایرانی | پنجمین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی، یک هدف جذاب برای خانواده‌های مشهدی+ فیلم
در نمایشگاه امسال، جلوه‌های خیره‌کننده از عروسک‌های رنگارنگ، اسباب‌بازی‌های متنوع، نرم‌افزار‌های آموزشی و البته تجهیزات بازی مهدکودک‌ها شما را میخکوب می‌کند و فارغ از اینکه موجودی حسابتان کم باشد یا زیاد یا حتی قصد خرید داشته یا نداشته باشید، بازهم یقیناً محصولی پیدا می‌شود که شما را برای خرید وسوسه و فرزندتان را برای تصاحبش بی‌تاب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی و پنجمین نمایشگاه تخصصی مادر، کودک و نوجوان، سیسمونی و اسباب‌بازی به‌عنوان دو رویداد نمایشگاهی هم‌اکنون در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است. اگرچه پیش‌تر از نقاط ضعف و قوت نمایشگاه تخصصی ورزش گفته بودیم و همچنان، برگزاری هم‌زمان این دو رویداد کاملاً نامربوط یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فعلی نمایشگاه بین‌المللی مشهد است، اما این گزارش به‌طور خاص، به دستاورد‌های مهم رویداد دوم یعنی نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و سیسمونی خواهد پرداخت.

نمایشگاه اسباب‌بازی، آوردگاه رنگ، تنوع و خلاقیت

بدون تعارف، همچنان محروم ماندن دو رویداد از فضای فوق‌العاده سالن فردوسی یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی است که پیش چشم بازدیدکنندگان قرار دارد. صرف موقعیت قرارگیری سالن مفاخر پشت سالن فردوسی باعث شده تا زمینه لازم برای صرف‌نظر بازدیدکنندگان از حضور در نمایشگاه تجهیزات ورزشی فراهم باشد و عمده خانواده‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند تا در هوای سرد این روز‌های مشهد، بازدید از نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی را به‌عنوان هدف اصلی حضور در نمایشگاه انتخاب کنند. با این حال، از همان لحظه اول که پا روی فرش قرمز سالن عطار بگذارید، جلوه‌های خیره‌کننده از عروسک‌های رنگارنگ، اسباب‌بازی‌های متنوع، نرم‌افزار‌های آموزشی و البته تجهیزات بازی مهدکودک‌ها شما را میخکوب می‌کند. اینجا همه‌چیز فراهم است و فارغ از اینکه موجودی حسابتان کم باشد یا زیاد یا حتی قصد خرید داشته یا نداشته باشید، بازهم یقیناً محصولی پیدا می‌شود که شما را برای خرید وسوسه و فرزندتان را برای تصاحبش بی‌تاب کند.

تولیدکنندگان ایرانی به آینده امیدوارند

محسن رازقی، مدیر یکی از این غرفه‌ها که به‌طور تخصصی در زمینه تولید و عرضه عروسک فعالیت دارد، از کم و کیف فعالیت تولیدی‌‎اش می‌گوید: حقیقت امروز بازار اسباب‌بازی این است که با افزایش چشمگیر قیمت‌ها در سال‌های اخیر، تمایل مشتری برای خرید عروسک‌های اقتصادی افزایش یافته و به‌موازات تاجرانی که در معاملات پر سود، اسباب‌بازی از چین وارد می‌کنند و به ازای هر سه کانتینر، یک کانتینر اسباب‌بازی هدیه می‌گیرند، تولیدکنندگان زیادی هم در استان فعال هستند و با استفاده از مواد اولیه سالم و باکیفیت، عروسک‌های اقتصادی تحسین‌برانگیزی تولید می‌کنند.

منظور او را از تعبیر «عروسک اقتصادی» سؤال کردم. پاسخ داد: هر چه زمان می‌گذرد، استفاده از  مواد اولیه طبیعی همچون پنبه و پشم جای خود را به مواد اولیه شیمیایی، الیاف و پلاستیک می‌دهد. این موضوع برای عروسک‌های تمام پارچه خیلی مهم‌تر است، چون اگر شما بافت پلاستیک را در محصول خود جایگزین کنید، مشروط بر اینکه استاندارد‌های موجود را حفظ کند و برای سلامت بچه‌ها خطرناک نباشد، تا حد زیادی از قیمت تمام‌شده محصول خواهد کاست و اینجاست که والدین، خرید چند عروسک اقتصادی را به خرید یک عروسک گران‌قیمت ترجیح می‌دهند و این به نفع مشتری و تولیدکننده است.

آموزش در کنار بازی، یک تیر برای دو نشان

اگر از ابتدا بنا بر بازدید داشتید و فقط برای این آمدید که سری به غرفه‌ها بزنید، البته که بازدید شما زیاد طول نخواهد کشید، زیرا به نظر می‌رسد که فضای دو هزار مترمربعی سالن عطار برای فعالان حوزه اسباب‌بازی بیش از حد کوچک است. با این حال غیرممکن است به این سالن سری بزنید، اما فعالیت برخی از این ۵۰ شرکت تخصصی فعال در حوزه اسباب‌بازی، توجه شما را جلب و شما را وادار به بررسی دقیق‌تر محصولاتشان نکند.

فرهمند تولیدکننده تجهیزات ویژه مهدکودک‌ها و اسباب‌بازی‌های فکری در حاشیه حضورمان در پنجمین نمایشگاه تخصصی مادر، کودک و نوجوان، سیسمونی و اسباب‌بازی، از جزئیات کار خود می‌گوید: اگر والدین بخواهند به‌موازات بازی، آموزش را هم به‌عنوان یک هدف مهم برای فرزندانشان دنبال کنند، واقعیت امروز بازار این است که اسباب‌بازی‌های فکری با قطعات چوبی، بهترین جایگزین برای اسباب‌بازی‌های پلاستیکی است، زیرا بی‌خطر است، بادوام است و با رنگ‌های پایه آب رنگ‌آمیزی می‌شود.

او تأکید کرد: شاید برخی از مردم این‌طور فکر کنند که بازار اسباب‌بازی ایران امروزه در تصرف چینی‌هاست و شاید از نظر حجم معاملات تجار و حتی خرید عمومی هم این نتیجه قابل‌برداشت باشد، اما نباید از این حقیقت غافل بود که امروزه یک‌سری محصولات توسط تولیدکنندگان ایرانی و به‌خصوص فعالان این صنعت در خراسان رضوی تولید می‌شود که به‌طور کامل و مطلق در دنیا بی‌مانند است و به‌طور خاص براساس فرهنگ و آموزه‌های تربیتی کودکان ایرانی ساخته می‌شود.

به گفته این تولیدکننده اسباب‌بازی، در بازی‌هایی نظیر لگوتیبل (میز لگو)، پازل‌های سه‌بعدی چوبی و حتی فیشینگ پول (استخر ماهی‌گیری)، شیوه اجرای بازی به‌طور کامل ایرانی‌سازی شده و به‌موازات بازی و تفریح، نکات آموزشی مهمی به کودکان تعلیم داده می‌شود و درک هندسی و سه‌بعدی آن‌ها هم رشد پیدا می‌کند. فرهمند افزود: شما این را در حوزه‌های دیگری نظیر بازی‌های فکری کاغذی همچون دوز، مونوپولی و بانک کودک هم مشاهده می‌کنید که با زبان ساده و حتی به‌صورت غیرمستقیم، فرهنگ مدیریت مالی و اقتصادی را از سنین خردسالی در کودک نهادینه می‌کند.

در حاشیه این رویداد نمایشگاهی، برگزاری نشست تخصصی بررسی چالش‌های صنایع فرهنگی خلاق در ایران و جهان، نشست تخصصی تجربه نگاری انجمن اسباب‌بازی ایران و البته دو رویداد چالش معکوس و «باهم بازی» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین سازمان تبلیغات شهرداری مشهد، فرصت‌های مغتنم دیگری است تا هرقدر خانواده‌های مشهدی از این نمایشگاه لذت بردند، تولیدکنندگان هم بتوانند دستی به سر و روی تولید خود بکشند.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجمین نمایشگاه تخصصی مادر، سیسمونی، کودک و اسباب‌بازی از روز پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲، به مدت چهار روز در مشهدآغاز به کار کرد. این نمایشگاه به مدت ۴ روز از ۱۶ تا ۱۹ آذر در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->